חיפוש

אטרקציות בפראג – מהם אתרי החובה בעיר?

פראג היא לא הגדולה בערי אירופה, אבל בהחלט עיר שבא היצע רחב מאד של אתרים בהם מומלץ מאד לבקר במהלך שהות בה. למרות שיש אנשים שמעוניינים לחרוש את העיר לאורך ולרוחב, אחרים מעוניינים להכיר את האתרים שבלעדיהם טיול בפראג לא יכול להיות שלם. אז על אילו אטרקציות בפראג ניתן לומר שהן עונות על ההגדרה הזו? אספנו עבורכם מספר אתרי חובה בפראג, שאנחנו ממליצים בפה מלא לכלול בכל תוכנית טיול בבירת צ'כיה.

 

גשר קארל (Karluv Most)

גשר קארל | Charles הוא הרבה יותר מגשר. מעבר למיקום האסטרטגי שלו והעובדה שהוא מחבר בין שניים מהאזורים החשובים ביותר של פראג – העיר העתיקה ורובע לסר – הוא נחשב לאטרקציה תיירותית מן המניין. זהו גשר עצום (כ-516 מטרים אורך) ומרהיב ביופיו, הודות לקשתות ולעשרות פסלי הבארוק המרשימים הנמצאים עליו. זאת ועוד, לאורכו תוכלו למצוא (בעיקר בחודשי הקיץ) דוכנים, אמני רחוב או מופעים שתורמים לחוויה הססגונית.

אטרקציות בפראג - גשר קארל
גשר קארל בלילה

 

מצודת פראג (Prazsky Hrad)

מצודת פראג הוא אחד הסמלים הבולטים של העיר. המצודה שנחשבת עתיקה בעולם ולאחת המרשימות בגודלן, מהווה כיום המעון הרשמי של הנשיאים הצ'כים והמקום בו ממוקמת ממשלת צ'כיה. מומלץ להגיע למצודה בשעה עגולה, מה שיאפשר לצפות בטקס החלפת המשמר, כשבשעה 12:00 מתקיים טקס רחב יותר. אפשרות אחרת היא לערוך סיור באזורים שונים במצודה, וכמובן שגם לצפות בנוף של העיר הנשקף ממנה.

מצודת פראג
מצודת פראג. מסמלי העיר

כיכר העיר העתיקה/כיכר סטרומסצקה (Staromestske Namesti)

הכיכר המפורסמת והיפה ביותר בפראג, ממוקמת בלב העיר העתיקה. הכיכר התוססת הזו מאפשרת לכם לצפות בכמה מהמבנים היפים ביותר בעיר, עם מספר מוקדי עניין חשובים ומרתקים: בית העיירה, כנסיית טין או כנסיית ניקולאס הקדוש, למשל. במהלך ביקור בכיכר תוכלו לראות גם את האנדרטה המרשימה של יאן הוס וכמובן שגם את השעון האסטרונומי המפורסם. מומלץ לשהות בכיכר בשעה עגולה, בה יוצאות מהשעון דמויות מסורתיות למופע משעשע שמושך אליו המוני תיירים.

כיכר העיר העתיקה
כמו באגדות. כיכר העיר העתיקה

קתדרלת ויטוס הקדוש (Katedrala Svateho Vita)

קתדרלת ויטוס הקדוש, הנמצאת למעשה במרכז מצודת פראג, היא עוד סמל חשוב מאד של פראג. הקתדרלה, החשובה מבין אלה של פראג והעתיקה בקתדרלות הגוטיות במרכז אירופה, בולטת במגדלים שלה המגיעים עד לגובה של 100 מטר. הן חזית הקתדרלה והן החלק הפנימי שלה מרשימים ועשירים בפסלים, בויטראז'ים, באבני חן, ביצירות אומנות ועוד. הקתדרלה מכילה קברים של המלכים הבוהמיים לאורך השנים, כשכיום יושב בה הארכיבישוף המקומי.

קתדרלת סנט ויטוס
הקתדרלה החשובה ביותר בפראג. קתדרלת סנט ויטוס

קתדרלת ניקולאס הקדוש (Sant Nicholas Church)

קתדרלת ניקולאס הקדוש ממוקמת ברובע לסר, בולטת בגוון הבוהק שלה, בכיפה הירוקה ובצריחים הגבוהים שמבליטים אותה. בדומה לקתדרלות חשובות אחרות, גם כאן אתם צפויים למלמל "וואוו" כשאתם נכנסים לפנים הקתדרלה, עקב שילוב שבין פסלים, ציורים, נברשות ועוד. בקתדרלה עוגב אשר בין אלה שניגנו עליו היה מוצארט. לכן, מומלץ מאד לבקר בה במהלך שהות בפראג.

גבעת פטרין/פטז'ין (Patrinske Sady)

אתרי חובה בפראג
"מגדל אייפל" שבגבעת פטרין

גבעת פטרין (מופיעה בחלק מהמקומות כגבעת פטז'ין) מציעה המון אטרקציות שהופכת אותה לאידיאלית לטיולי משפחות או זוגות בעיר. הגבעה היפה והירוקה הזו, שמשקיפה אל החלק העתיק של פראג, כולל מספר אטרקציות חשובות: מגדל Rozhledna שמהווה למעשה גרסה מוקטנת של מגדל אייפל, מבוך מראות, מצפה כוכבים, פסלים, מתקנים לילדים ואפילו אזור בו ניתן לרכב על סוסי פוני.

בית הקברות היהודי (The Jewish Cemetery)

הרובע היהודי בפראג הוא אזור מתויר שצפוי לעניין גם את מי שלא בהכרח יהודי, ולכן ממוקם גבוה בכל רשימה של אטרקציות בפראג. אחד ממוקדי העניין הבולטים בו הוא בית הקברות העתיק, שהוא למעשה גם אחד העתיקים באירופה כולה. מעבר ל-12,000 הקברים הגלויים הנמצאים בתחומיו, ההערכות הן שעשרות או אפילו מאות אלפים אחרים נמצאים מתחת לפני הקרקע. הקבר החשוב ביותר בבית הקברות הוא של המהר"ל, שיצר את "הגולם מפראג". בית הקברות מהווה חלק מה"מוזיאון היהודי" בעיר, כך שמשלמים כרטיס על כניסה לכל האתרים היהודיים.

כיכר וצלאב (Namesti Vaclavske)

כיכר וצלאב היא לב ליבה של העיר העתיקה של פראג. זוהי כיכר (יותר נכון לומר – שדרה) שהטיפוח והיופי שלה מרשימים בכל שעות היום, ויש שיגידו שבעיקר בלילה. בסביבת הכיכר תמצאו אתרים מעניינים שונים: כנסיית ואצלב הקדוש, הארמון הלאומי, המוזיאון הלאומי (ניתן לוותר) ועוד. עקב היופי של הכיכר בלילה ומכיוון שהיא נחשבת למוקד עיקרי של חיי הלילה בפראג, תוכלו לזמן את הביקור בה לשעות אלה.

כיכר וצלאב
כיכר, או שדרה? כיכר וצלאב

גן החיות של פראג (Zoo Praha)

גן חיות מומלץ מאד, שיש מגדירים כאחד הטובים בעולם כולו. זהו גן שפועל החל משנות ה-30 של המאה הקודמת ומאכלס כיום כ-4,500 חיות, הנחלקות לכ-600 מינים. גן החיות נחשב למומלץ מאד במהלך טיול עם ילדים גם עקב ההפתעות שהוא מציע, דוגמת מערה בה מתגוררים עטלפים, אי בו שוכנים קופים, ג'ונגל אינדונזי ועוד.

הפלנטריום של פראג (Planetarium Praha)

את הסקירה הנוכחית של אטרקציות בפראג אנחנו מסיימים עם עוד אתר מצוין לטיול משפחתי בפראג, אבל ממש לא רק. זהו פלנטריום מהשורה הראשונה בתחום, בו נערכים מופעי חלל עוצרי נשימה ועמוסי אפקטים, מוצגות תערוכות אינטרקטיביות ועוד. למרות העובדה שיש פעילויות בפלנטריום שמועברות בצ'כית, היופי הויזואלי הוא שמדבר כאן. אל תתבלבלו עם מצפה הכוכבים החביב כשלעצמו הממוקם בגבעת פטרין.

לשתף זה כיף:

תגובה אחת

יש לך שאלה? תגובה? זה המקום:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן