חיפוש

פראג עם ילדים – המון אפשרויות לטיול משפחתי

פראג יכולה להיות יעד נהדר לטיול עם ילדים, וכל משפחה יכולה למצוא מה לעשות בה למשך כמה ימים פחות. בשנים האחרונות פראג התפתחה אפילו יותר מבחינת המענה שהיא מציעה למשפחות בזכות מגוון רחב של מוזיאונים, פארקים, מופעים, אתרים היסטוריים שמדברים (גם לילדים), פעילויות לבני כל המשפחה ועוד. אז מהם המקומות בהם רצוי לבקר במהלך טיול משפחות בפראג? ואיך בדיוק כדאי לכם להתנהל בתור משפחה בפראג?

אתרי החובה של פראג – גם לילדים

עוד לפני שמתייחסים לאטרקציות שמתאימות בעיקר לילדים, חשוב להזכיר שהם עשויים להתעניין גם באתרים ה"כלליים" יותר של פראג – ומי יודע, אולי גם ללמוד מהם לא מעט. חלק מהיופי של פראג בא לידי ביטוי במבנים שפותחים את הדמיון אצל הילדים, כמו מצודת פראג (Prazsky Hrad) או גבעת פטרין (Petrin Hill). אל הגבעה תוכלו להגיע באמצעות קרונית, שהילדים בוודאי יאהבו, כשעל גבי הגבעה מספר אטרקציות: מגדל רוזלנדה (מעין העתק של מגדל אייפל) שניתן לטפס כ-60 מטר וכ-300 מדרגות אל ראשו, מצפה כוכבים פתוח, מבוך מראות חביב, מתקני משחקים או אפשרות לרכיבה על סוסי פוני.

"מגדל אייפל" שבגבעת פטרין
"מגדל אייפל" שבגבעת פטרין

כתבנו עבורכם מדריך מיוחד מאוד לטיול בחו"ל עם ילדים.
>> למדריך…

גשר קארל (Karlov Most) נחשב לאחד הסמלים הבלתי מעורערים של פראג ולביקור חובה עקב היופי שלו גם בגלל שהוא מאד שימושי – הוא מחבר בין שתי קצוות נהר הוולטבה ובין העיר העתיקה ל"רובע הקטן" אך המסקרן. ילדים ישמחו בוודאי לצפות במופעי הרחוב או לבקר בדוכנים על גבי הגשר.

כיכר העיר העתיקה (Staromestske namesti) היא כיכר תוססת ומרהיבה ביופייה, אשר אחת לשעה הופכת לאטרקציה מעניינת: בכל שעה עגולה יוצאות ממגדל השעון האסטרונומי דמויות למופע משעשע. אל תצפו כאן למופע ארוך מדי, אבל מהניסיון שלנו ילדים אוהבים את ההפתעה שהשעון מספק להם. גם כנסיית טין (Church of Our Lady Before Tyn) עשויה להתאים לילדים, בין השאר בזכות סיור פופולארי בעקבות "רוחות הרפאים" שלה.

פראג עם ילדים. השעון האסטרונומי
השעון האסטרונומי בכיכר העיר העתיקה

בכלל, פראג בשנים האחרונות עשתה מאמצים אדירים כדי להיות מתאימה לילדים, בין אם מקומיים בין אם ילדי התיירים המגיעים אליה. ברחובות, בפארקים ובאפילו בקניונים יש מתחמים שלמים המיועדים לילדים, שיכולים לספק להם יופי של תעסוקה. כשמבקרים בפראג מומלץ גם לראות האם במועד הביקור שלכם בעיר צפויים אירועים מיוחדים, כמו פסטיבלים, שעשויים לדבר מאוד אל הילדים.

מפגש עם חיות (ומים)

בפראג, כמו בכל עיר תיירותית אחרת שמכבדת את עצמה, תמצאו גן חיות (Zoo Praha). במקרה של פראג, החדשות המצוינות הן הוא שזה גן חיות מהשורה הראשונה בעולם, שאף כיכב במקומות הראשונים של רשימות הסוקרות גני חיות בעולם – באתר הרשמי של הפארק מציינים שהוא הרביעי בטיבו בעולם.

גן החיות הוקם עוד בשנות ה-30, במטרה לקדם את החינוך לאהבת הטבע ומחקר בתחום הזואולוגיה, ומהווה ביתן של אלפי בעלי חיים ממאות מינים. הוא מציע מספר אטרקציות ייחודיות, כמו ביתן המדמה את אפריקה, מערת עטלפים, אי קופים או אפילו "ג'ונגל" אינדונזי. יתרונות נוספים של גן החיות הם המחיר הנוח שלו (ילדים מתחת לגיל שלוש נכנסים חינם), והעובדה שממש לידו יש גן בוטני בתוכו גן יפני מקסים.

ג'ירפה בגן החיות של פראג
ג'ירפה בגן החיות של פראג

פארקי שעשועים ומים

בפראג אין פארק שעשועים אסטרונומי, נוסח פארק אירופה או דיסנילנד. מה שכן, ברחבי העיר יש מספיק פארקים ירוקים בהם אפשר לטייל ולהעביר כמה שעות בכיף, ובחלקם תמצאו מתקני משחקים. בסמוך ל- Vystaviste תמצאו לונה פארק עונתי עם כמה מתקנים חביבים, כמו רכבת הרים, מכוניות מתנגשות ועוד. "אי הילדים" מציע מגוון רחב מאוד של מתקני משחקים, מתקני טיפוס, נדנדות חבלים, רכבת ילדים ועוד. תוכלו לטייל עם הילדים בסטרומובקה (Stromovka), הפארק העירוני הגדול ביותר בעיר, שמציע אגם עם ברווזים, פסלים, צמחייה, שבילי הליכה ורכיבה, מתקנים ועוד.

עולם המים (Morsky Svet) של פראג הוא אקווריום שבו תמצאו דגים, כרישים ושאר חיות תת מימיות. זהו לא האקווריום הגדול והמוצלח ביותר בעולם כולו, אבל עדיין חוויה נחמדה שהילדים יכולים לאהוב. קחו בחשבון שהביקורות הכלליות על האקווריום מעט מעורבות. לעומת זאת, פארק המים אקווה פאלאס (AquaPalace Prague) זוכה לביקורות מצוינות. זהו פארק מים מקורה הנחשב לגדול ביותר במזרח אירופה ושמציע שלל מגלשות מים, אבובים, בריכות ועוד. קחו בחשבון שהמקום מרוחק ממרכז העיר ומצריך שילוב של מספר אפיקי תחבורה ציבורית על מנת להגיע אליו. מה שכן, הפארק הוא חלק ממלון ואפשר לשהות כאן כמה ימים, בתחילת או הסוף הטיול. ככה תוכלו ליהנות מכל העולמות, לראות את פראג ולהשאיר מספיק זמן למנוחה ולאטרקציות המים של הפארק.

מוזיאונים שילדים אוהבים

על פניו, מוזיאונים לא נראים כמו אטרקציה שתעניין את הילד הממוצע, בטח אם מדובר על תחומי האומנות או ההיסטוריה שפחות מדברים אליהם (למרות שההיסטוריה של פראג דוווקא מרתקת!). החדשות הטובות הן שאם בוחנים את הרשימה של מוזיאונים בפראג, אפשר למצוא מוזיאונים המתאימים בעיקר או במיוחד למשפחות המגיעות אל פראג עם ילדים.

מוזיאון הצעצועים (Toy Museum Prague) המציג צעצועים מדליקים החל מימי הביניים ועד היום, נחשב למומלץ מאד עבור הגילים הצעירים. כך גם מוזיאון המיניאטורות (Miniatures Museum) שמכיל דגמים זערוריים מאד של הרבה מאד חפצים שנראים רק באמצעות מיקרוסקופ, משקפיים ועדשה מגדילה. המוזיאון המיוחד הזה מציע יצירות מרשימות מאד על גבי פריטים קטנים מאד – זרעי פרג, כנף יתוש, שיער אנוש ואפילו את הספר הקטן בעולם.

ממלכת הרכבות (Railroad Kingdom) היא אטרקציה מומלצת נוספת, המשלבת דגמים מיניאטוריים של רכבות, פינות צילום, מסלולים בהם הילדים יכולים להסיע רכבות בשלט רחוק, צעצועים, סדנאות, סרטונים על רכבות ועוד.

בפראג יש מוזיאונים נוספים שעשויים להתאים לילדים, ביניהם:

  • מוזיאון לגו (Muzeum Lega)
  • מוזיאון השוקולד (Choco stories), שהוא למעשה יותר חנות משודרגת עם טעימות, בובות שעווה (לא משוקולד) ואפשרות להשתתפות בסדנאות
  • מוזיאון שעווה (Wax Museum Prague)
  • מוזיאון זכוכית (ZIBA Prague Glass Experience Museum)
  • מוזיאון בולים (Postovni Muzeum)

השילוב המנצח: מופעים וכוכבים

עבור ילדים שמתעניינים במדע, יש את הפלנטריום של פראג (ה-Planetarium Praha) שנחשב למצוין בכל קנה מידה. במקום נערך מופע מרהיב המשלב הדמייה של החלל החיצון ואפקטים מרשימים מלייזר, לצד תערוכות אינטרקטיביות המוקדשות לתחום האסטרונומיה או מיצגים על בסיס המציאות המדומה. שימו לב שחלק מהפעילויות במקום, בעיקר מחוץ לעונת התיירות (חודשי הקיץ), הן בשפה הצ'כית ככה שיכול להיות שיהיה לילדים קצת קשה להבין. בכל זאת, באטרקציות מהסוג הזה אפשר להסתדר בחלק גדול מהמקרים, גם אם לא מבינים בדיוק כל משפט.

כשמדברים על מופעים בפראג, אי אפשר להתעלם ממופע המזרקות המזמרות (Krizikova Fontana) המתקיים בסמוך מאד לגן החיות ולאקווריום של פראג. אם צפיתם במופעים מקבילים אחרים בעולם, כמו מזרקות הקסם של ברצלונה או בודפשט, אתם יודעים אולי למה לצפות: מזרקות צבעוניות הנעות בשלל צורות בהתאם למוזיקה, עם אפקטים של אור, הקרנות קטעי סרטים ולעיתים גם ריקודים או תזמורת חיה. חלק מהאנשים שהיו כאן מציינים שבעולם יש אלטרנטיבות מוצלחות יותר ושהמזרקות עלולות להיראות מיושנות מעט בסטנדרטים של היום, אך לטעמנו מדובר באטרקציה שיכולה לרתק ולשמח את הילדים שלכם.

הצגות בפראג

על פניו, ללכת להצגה בחו"ל עם ילדים, בשפה זרה, היא לא אפשרות אטרקטיבית במיוחד. אלא אם מדובר במופעים מיוחדים, שמדברים בעד עצמם ופועלים על כמה חושים. אין ספק ש-הבחירה המתאימה ביותר בהקשר הזה היא התיאטרון השחור בפראג, שמציע כמה תיאטראות מהטופ מהעולמי. העיקרון כאן הוא שההצגות מתקיימות בחושך מוחלט, למעט אובייקטים שונים מאור אולטרה סגול וגוונים שונים שיוצרים חוויה ויזואלית מדהימה.

תיאטרון הבובות של פראג (Minor) מציע מופעים מוצלחים מאד שידברו גם לילדים. למרות שהשפה המדוברת ברוב המופעים היא צ'כית, בדרך כלל כמות המלל בהם היא מינימלית כאשר האלמנט הויזואלי הוא שמדבר. מקסימום, תוכלו לנסות לתווך לילדים שלכם את הסיפור (מה שיהיה כמובן פשוט יותר שההצגה היא על פי סיפור שאתם או הילדים מכירים, כמו שקורה לא מעט).

איך חוסכים בטיול עם ילדים בפראג?

אטרקציות

סיבה מרכזית שיכולה להפוך טיול בפראג עם ילדים למומלץ היא המחירים הנוחים של הטיול, כאשר מדובר באחת הערים הזולות באירופה. עדיין, בטיולים משפחתיים מדובר על הוצאה שעלולה להיות גבוהה, מה גם שהמחירים בפראג (כמו בכל העולם כמעט) עלו בצורה די משמעותית בשנים האחרונות. לכן, הורים רבים רוצים לדעת איך הם יוכלו לחסוך במהלך הטיול המשפחתי שלהם בבירת צ'כיה.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות כדי להוזיל את מחירי האטרקציות בפראג. בחלק מהאתרים התיירותיים ילדים נהנים ממחיר מוזל או אפילו מכניסה חינם, כך שמומלץ לברר גם על הסוגיה הזו באינטרנט או בקופה. יש מקומות שמציעים כרטיסים משפחתיים, לרוב בהרכב של שני מבוגרים ושני ילדים, שיכולים להיות זולים בעשרות אחוזים בהשוואה לאפשרות הקנייה הנפרדת של כל כרטיס.

אתם יכולים לבצע השוואת מחירים בין אתרי הכרטיסים השונים, כשבכל מקרה אנחנו ממליצים להזמין מראש כרטיס אונליין עם אפשרות לביטול חינם כמעט עד לדקה ה-90. כי, בכל זאת, שינויים הם נפוצים מאוד בטיולים עם ילדים, ובטיולים בחו"ל בכלל.

איך בוחרים מלון עם ילדים? ואיפה?

שאלה אחרת שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא איפה בדיוק יהיה ממוקם המלון שלכם. הכנו לכם מדריך מקיף על אזורי הלינה המומלצים יותר בפראג, ואנחנו ממליצים להתחיל מקריאה שלו. בגדול, בטיול עם ילדים בפראג כדאי לבחור במלון הנמצא קרוב למרכז העניינים של פראג, מה שיאפשר להגיע לאטרקציות המרכזיות בעיר במרכז הליכה סביר או בנסיעה קצרה (אפילו מאוד) בתחבורה הציבורית. מלון במיקום טוב ימנע "ברברת" בתחבורה הציבורית, משימה שהיא לא ממש פשוטה עם ילדים, ובעיקר תינוקות.

יש מלונות בפראג שלא דורשים תשלום נוסף או לפחות דורשים תשלום די מינימלי עבור הילדים, מה שעוזר להתמודד עם אחת הבעיות העיקריות של הטיולים המשפחתיים – המחיר, שעשוי לקפוץ בצורה חסרת פרופורציה כאשר מכניסים לתמונה ילדים.

פראג עם ילדים. בחירת מלונות
בוחרים מלון בפראג? ההרכב שלכם ישפיע על המחיר

מגיעים אל פראג עם הילדים? חשוב לתכנן מראש!

יש יעדים שאפשר להגיע אליהם בלי הכנה ממשית מראש, ופשוט "להסתדר". לדעתנו, פראג היא ממש לא היעד הזה. למרות שיש באירופה ערים גדולות ממנה, עדיין יש בפראג מספיק מה לראות ולעשות עם הילדים (אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה שלנו על אטרקציות בפראג עם ילדים כדי לקבל את התמונה הכמעט מלאה).

אם לא תכירו מראש את האפשרויות או אפילו תתכננו חלק מהאטרקציות, אתם עלולים לפספס. זה עשוי להיות די מורכב לשוטט בפראג ולחפש אטרקציות עם ילדים, או לנסות לאלתר מסלול שיגרום לכם לתזז בלי מטרה בעיר.

עם ילדים אנחנו מחפשים יעילות, במיוחד בעיר כמו פראג אליה מגיעים בדרך כלל לפרק זמן של כמה ימים ולא שבועות שלמים. אנחנו לא אומרים שצריך לתכנן מראש מה תעשו בכל יום ובכל שעה, כי בכל זאת בטיול עם ילדים כדאי להשאיר קצת מקום לבלת"מים ולשינויים. חשבו למשל על הרגע בו אתם מתכננים משהו אבל בדיוק עוברים עם הילדים ליד גינה שנראית שווה: לא תרצו לתת להם קצת זמן בה?

כן כדאי לסמן מראש אטרקציות לפי אזורים – תוכלו להיעזר במפה שהכנו עבורכם – ולראות מה יכול לדבר לילדים שלכם. בסופו של דבר מומלץ מאוד לשלב את הילדים בתהליך הבחירה והתכנון, כי ככה תוכלו לספק להם בדיוק את מה שהם רוצים.

הנה מדריך למשפחות מטיילות בחו"ל שיעשה לכם סדר.

לשתף זה כיף:

2 תגובות

  1. שלום שלום
    אנחנו זוג עם תינוקת בת 4 חודשים ומתכננים לנסוע לפראג, האם אתם יודעים מה המדיניות לגבי עגלה בתחבורה ציבורית?
    האם אפשר לנסעו איתה פתוחה? צריך לשלם עליה?
    שאלה נוספת – האם כדאי לקחת אתנו עגלת אמבטיה? ואיך מעלים למטוס עגלת אמבטיה?
    תודה רבה, מני

    1. הי, מכיוון שזה לא נושא שתקבלו החלטה מראש לגביו כי עלות התחבורה הציבורית גם ככה אינה יקרה מדי –
      כדאי להגיע ולשאול במקום, או אפילו מראש את המלון שלכם שישמחו לעזור – שלחו להם מייל.
      לגבי האמבטיה – ניתן להעלות למטוס אבל רק בתא המטען לרוב כי היא גדולה, סלקל אפשר לרוב להעלות איתכם לבטן המטוס, כל חברה והמדיניות שלה.
      זה גם עניין של נוחות לתינוקת, אם לא תקחו אמבטיה אז תהיו רק עם סלקל? (לא כזה נוח לתינוקת למשך זמן רב)

יש לך שאלה? תגובה? זה המקום:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן